Õpileping

Teema

Vadlkond: Õpikeskkonnad täiskasvanute koolitustes

Soovin teada saada, millised on erinevad virtuaalsed õpikeskkonnad, millise loogika alusel need töötavad, kuidas keskkondadesse sisu luua ja kuidas valida õpetamise teemast ja sihtgrupist lähtuvalt sobiv keskkond. Mind huvitab ka see, milliseid virtuaalseid õpikeskkondi kasutatakse täiskasvanu õppes ja kuidas on parim viis siduda igapäevane töö ja eesmärgistatud/ suunatud õppimine kasutades erinevaid õpikeskkondi. Tahan teada, kuidas on reguleeritud teiste autorite materjalide kasutamine enda loodud keskkonnas ja mida silmas pidada ärilistel eesmärkidel õpikeskkonna loomisel.

 Eesmärgid

Tegelen igapäevaselt kompetentside arendamisega suurettevõttes ja minu ülesandeks on juhtida organiseeritud õppimist, luues selleks vajalikud tingimused.  Tööl õppimist saab jagada kaheks: 1. Orgaaniline õppimine, mis toimub töö käigus, õppimine toimub vajadusepõhiselt ilma planeerimata, õppija ise leiab parima mooduse õppimiseks töö keskkonnas. 2. Organiseeritud ja suunatud õppimine, kus õppimine toimub samuti vajadusepõhiselt ja võib toimuda ka töökeskkonnas, kuid õppimise protsess on suunatud kellegi poolt ja selgelt eesmärgistatud.

Levinud on arusaam, et kompetentside arendamine suunatud õppimise käigus toimub klassiruumi koolituse vormis. See arusaam on tekkinud sellest, et koolitajad lihtsalt ei kasuta muid meetodeid ja ei püüagi luua võimalusi õppimiseks kaasaegsete tehnoloogiate abil. Arvan, et selle peamiseks põhjuseks on oskamatus kasutada erinevaid virtuaalseid õpikeskkondi.

Ettevõtte siseselt olen kasutanud ise veebipõhiseid keskkondi testimiseks ja teadmiste kontrolliks. Olen loonud õppevideoid tööalaseks õppimiseks, suunanud spetsialiste veebipõhistele kursustele (välismaal loodud).

Minu pikemaajaline eesmärk on, anda oma panus Eesti koolitusmaastikul, õpetades koolitajaid kasutama erinevaid õpikeskkondi ja -võrgustikke.

Selle kursuse lõpuks: 

  1. Tunnen enim kasutatavaid ja toimivaid virtuaalseid õpikeskkondi ja oskan nendesse sisu luua.
  2. Oskan valida õpetamise teemast ja õppija tehnilistest võimalustest lähtuvalt sobivaima õpikeskkonna.
  3. Olen loonud struktureeritud ülevaate õpikeskkondadest, mida saab kasutada täiskasvanuõppes, et aidata koolitajal valida teemale sobivat õpikeskkonda.

 Strateegiad

Oma eesmärkide saavutamiseks:

  • osalen aktiivselt kontakttundides ;
  • õpin kasutama erinevaid virtuaalseid õpikeskkondi;
  • teen ära kõik kodutööd;
  • loen temaatilisi artikleid ja teadustöid;
  • suhtlen kursusekaaslastega ja loen nende blogisid;
  • tutvun olemasolevate õpikeskkondadega (katsetan ja kasutan);
  • teen eelpool mainitud tegevuste käigus järjepidevalt märkmeid õpikeskkondade ülevaate koostamise jaoks.

Vahendid/ressursid

  • Kontakttundides kasutan võimalust suhelda aktiivselt õppejõuga ja olen tähelepanelik.
  • Kodutööde tegemisel kasutan õppejõu poolt antud materjale: slaide, artikleid, viiteid erinevatele keskkondadele. Vaatan TED-e, googeldan lisalugemist, kasutan teadustööde lugemiseks vastavat keskkonda, loen ja kommenteerin kursusekaaslaste ja varasemate aastate sama kursuse läbinute blogisid.
  • Kasutan oma blogi sihtotstarbeliselt, loen teiste jäetud kommentaare
  • Katsetamisel kasutan googeldades leitud keskkondi, õppejõudude soovitusi ja teiste kursuste õpikeskkondi.
  • Töövahendiks on Windows laptop ja Android telefon
  • Märkmete tegemiseks kasutan OneNote-i
  • Aega on peale tööpäeva iga päev 2-3 tundi ja nädalavahetustel vähemalt üks täispäev (loengu päevadel vastavalt tunniplaanile)
  • Oma loodud keskkondade katsetamisel ja tagasiside saamisel kasutan kolleege ja tuttavaid koolitajaid.

Hindamine

  1. Olen loonud kokkuvõtliku ülevaate erinevate õpikeskkondade kasutamise võimalustest täiskasvanute koolitajatele ja avaldanud selle EPALE blogis.
  2. Kõik kodutööd on esitatud tähtajaks ja kursus arvestatud (täidab eesmärgid 1 ja 2)

Refleksioon

Tulemas ….

– Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema?

 

Link ülesande postitusele

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s